Hi welcome to my blog, please treat me nicely. Happy blogging everybody :)

Friday 23 March 2012

attending wedding

Assalamualaikum,
hee.. update lagi.
Sabtu lepas (17March2012) saya dapat jemputan pergi kenduri kahwen. Owh, saya pergi kenduri abang kepada kawan bilik saya. *eh, apahal guna saya? miahahaha Ye, saya sgt teruja sebab nk tahu jugak masyarakat Sarawak punya wedding kan.
Here we goes:
i love everything. so cantik. :)


the 'Raja Sehari' on the day


 ketibaan Raja Sehari.
owh. for your info the wedding was held at Dewan Suarah, Kuching, Sarawak


 upacara "Nasi Temuan"

Adat makan nasi temuan merupakan adat Masyarakat Melayu Sarawak untuk mengingati Pertemuan Pasangan Pengantin saat mula bertemu. 3 bahan di sajikan adalah seperti Nasi kuning, gula dan garam yang membawa maksud tersendiri iaitu rezeki, manis dan masin dalam kehidupan ini. Pasangan lelaki dan wanita akan berlumba menyuap pasangan masing-masing.



 pic from their official photography :)


 the Solemnization of Muhammad Ali dan Azariah (Aa couple)

 baca nikah * bak kata orang sarawak. #ok, baru sedar gambar dh tak ikut turutan


 sweet 1


 sweet 2. *eheh


 sweet 3 *amboi


 Alhamdulillah, keduanya sudah bergelar suami isteri
*love their pelamin akad nikah.
cantikk..



pandang-pandang, jeling-jeling, mata bertentang mata.. *ok sambung


 us~ me, my bff (jia) and housemate (ina)


 lagi..* apahal semua macam nk pegi bernasyid ni


 Konon ayu je semua. Nak jugak bergambar kat pelamin pengantin :)
*mood pada ketika itu adalah, malu gila, semua orang tgk kitorang bergmbar. hahaha


 Still malu, tapi gasaklah. asal aku jadi Permaisuri Sehari. * boleh macam tu? 
eh mari kita lihat perbezaan gambar ini dan dibawah. haha


 jijah, me,hani, jia and ina.
ok. jijah lah tuan rumah pada hari kejadian.
* ok baju saya dah ada tema keluarga pengantin dah sikit2.


the pengantin family. ! Thank you jijah for invites us.

2 comments :

  1. Hi there! Thanks for following my blog. I followed your blog too :D Suka sangat this post cuz I love weddings hihi

    ReplyDelete
  2. fathin: hi..thanks for following me back.suka post2 awk kat uni awk jugak. lets become friend. :)

    ReplyDelete